La nit del Barri del Carme

El tema conté 4 respostes, té 4 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el  Arnpress fa 7 mesos, 3 setmanes.

• Autor
    Entrades
     Full de Lectura 
    Gestor de comptes

Diu Toni Mollà que la primera vegada que va entrar al Barri del Carme, a finals dels anys 70, va caure “literalment de tòs”:

“La nit del Barri del Carme era un món en què l’estrany era jo. L’exploració dels seus cafès va esdevenir una activitat addictiva, un programa complet de reeducació general bàsica. Aprovat amb profit gràcies a la insistència d’alguns mestres veterans. Malgrat la metamorfosi d’aquell barri, encara avui, de tant en tant, m’agrada de passejar-hi sense rumb com si hi arribara per primera vegada (…)”

Què en queda d’aquella nit del barri del Carme? Com ha canviat aquest barri de València?

Full de Lectura 
    Gestor de comptes

Compartim aquest article de Paco Cerdà sobre la València cultural i política dels anys 70 i 80:

Los dueños de los locales míticos de los años 70 y 80, donde florecieron las tertulias de Valencia y se cocieron las posiciones sociales más avanzadas, evocan el cambio que se gestó en torno a sus mesas

https://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2013/03/03/transicion-tertulia/978674.html

Arnau de la Safor 
    Participant

A causa de la meua joventut no he pogut conéixer eixe món literari. En l’actualitat servix per a passejar i redescobrir València constament. La nit pertany als estudiants Erasmus, sobretot guiris i xinesos!

Laura 
    Participant

A mi em pasa el mateix, no vaig conéixer el barri del Carme com descriu Toni, però m’ha semblat molt interessant la descripció que fa. Ens permet viatjar a uns temps on no tot eren guiris…

Arnpress 
    Participant

Encara hui, per a una persona de fora de València, el Carme pareix amagar una vida nocturna un tant alternativa respecte d’altres zones que segueix afegint una riquesa cultural. Ara bé, és inevitable que si es gentrifica en perda, de riquesa… Passegem-hi a la recerca del no res, mentre dure!

S'està mostrant 5 entrades - de la 1 a la 5 (d'un total de 5)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account