Material, documentació, articles…

El tema conté 7 respostes, té 4 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el  Luna de Mar fa 4 mesos, 1 setmana.

• Autor
    Entrades
     Full de Lectura 
    Gestor de comptes

En aquest ‘fil’ del club compartirem entrevistes, ressenyes, articles d’opinió, etc. que aporten vessants interessants del llibre.

Comencem amb una del periodista Martí Domínguez, resultat d’una entrevista que li va fer a l’autor de la novel·la, Carles Fenollosa:

https://www.eldiario.es/cv/val/refugi_lletres/Marti_Dominguez-cau_de_lletres_6_868673125.html

Llegidora 
    Participant

Jo vaig començar a llegir el llibre després de trobar-me per casualitat aquesta interessant entrevista de Martí Domínguez.

Full de Lectura 
    Gestor de comptes

L’últim paràgraf de l’entrevista diu això:

“Abans de marxar li pregunte quin és aquell llibre que el seu protagonista busca desesperadament per totes les llibreries de vell de València. “Vaig pensar que no calia dir-ho…” Dubta i finalment em confessa que és Els treballs perduts de Joan Francesc Mira. És un bonic homenatge, sens dubte. Vull saber si aquest li ha fet algun comentari i em diu que no. Mentre baixe les costerudes escales d’aquell piset de Benimaclet, pense en la soledat infinita del corredor de fons.”

Algú ha llegit ‘Els treballs perduts’ de Joan Francesc Mira? Sabíeu que era el llibre que Narcís busca desesperadament?

Llegidora 
    Participant

Doncs aquest no l’hem llegit. Sempre és interessant que et recomanen una nova lectura, però quan ho fa un personatge de novel·la…, va a la llista de futures lectures, segur!

Full de Lectura 
    Gestor de comptes

-Què vol dir el títol del llibre: Narcís o l’onanisme?
    CARLES FENOLLOSA: El títol està relacionat amb la novel·la Ícar o la impotència d’Artur Perucho. Va ser escrita en el marc de la segona República, l’any 1929. L’autor la va escriure a París i tracta sobre les frustracions d’un jove que pretén trobar l’equilibri però no ho aconsegueix, seguint el mite grec d’Ícar. El títol de Narcís o l’onanisme va ser obra de Josep Piera que després de llegir el manuscrit de la novel·la va pensar que podía anomenar-la seguint els passos de Perucho. ‘Narcís’ perquè és el protagonista del llibre i ‘l’onanisme’ per eixa manera que té el personatge de pegar-li voltes a tot.

La novel·la acaba d’ésser recuperada per edicions Alfons el Magnànim, que ha reeditat la peça perquè es puga tornar a llegir quasi un segle després ja que era molt difícil de trobar.

TOTA L’ENTREVISTA EN CULTURPLAZA:
    https://valenciaplaza.com/carles-fenollosa-els-valencians-hauriem-davancar-sense-renunciar-al-que-som

Teresa 
    Participant

Jo no he llegit Els treballs perduts ni Ícar o la impotència de Perucho però ara els tinc pendent, com sempre passa com quan et parlen en un llibre d’un altre com un referent important, que l’afegeixes al llistat de pendents.
    Lectures enfilades

• Aquesta resposta s'ha modificat el fa 4 mesos, 1 setmana per  Teresa.
    • Aquesta resposta s'ha modificat el fa 4 mesos, 1 setmana per  Teresa.
     Full de Lectura 
    Gestor de comptes

Quines són les dificultats de ser jove escriptor i en valencià?:
    CARLES FENOLLOSA: Primer, com a persona que li agrada escriure, les dificultats que em trobe o no, són les mateixes que qualsevol persona del món en qualsevol idioma i edat: posar les paraules justes al que vols dir i que quede bonic. L’idioma o l’edat, a l’hora d’escriure no és cap dificultat afegida en eixe sentit. El problema és que allò que escrius siga llegit i escampat. Quan una persona tria una llengua tria un mercat, unes circumstàncies i allò que comporta socialment es pot valorar. A l’hora descriure no hi veig cap dificultat afegida; a l’hora de publicar i ser llegit és on apareixen dificultats. És a dir, tal vegada per publicar no en son tantes, les dificultats: n’hi ha, d’opcions, d’estils i d’editorials. Allò difícil és fer-se llegir, l’abast on arriba la teua obra ja siga un llibre de cuina, premsa digital o una novel·la. Les xifres és el tema complicat.

Tota l’entrevista:

Carles Fenollosa: «Si Toni Cantó llegira el meu llibre li esclatarien uns quants tòpics en les mans»

Luna de Mar 
    Participant

Ens apuntem la proposta de lectura!

S'està mostrant 8 entrades - de la 1 a la 8 (d'un total de 8)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account