Les fotografies parlen, la darrera vida d'Antonio, legionaris de paper

El tema conté 3 respostes, té 3 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el  Full de Lectura fa 1 any, 4 mesos.

• Autor
    Entrades
     Full de Lectura 
    Gestor de comptes

L’escriptor Alfons Cervera ens parla en el vídeo que vos oferim com a material addicional del poder evocador de la fotografia. “Las fotografías son un relato protagonizado por fantasmas” diu Cervera en “Otro mundo”. Al nostre autor, les fotografies del seu oncle també li parlen i el traslladen als països on ell va viure i a les persones amb les quals es va relacionar. Conserveu fotografies antigues de la vostra família? També vos parlen? Què vos diuen?

Helena (@desvanida) 
    Participant

Ahir vaig vore una notícia que em va recordar el vídeo d’Alfons Cervera: la de la presentació del documental sobre el barri de Benicalap a València https://www.apuntmedia.es/va/noticies/cultura/benicalap-estrena-un-documental-que-arreplega-la-memoria-veinal-del-barri

El trailer del documental mostra com els personatges parlen del barri i la història mitjançant les fotografies que en guarden.

Ara, que podem tindre centenars de fotografies de cada instants, és quan més t’adones de la importància d’aquelles fotografies d’aquells moments antics, en què no eren tan accessibles. I especialment valores les fotos antigues, dels avantpassats humils, dels quals, amb molta molta sort, conserves una fotografia de tota una vida.

Lluïsa 
    Participant

Personalment m’encanta veure fotografies antigues de la meua família i a través de la mirada, del vestit, del pentinat, dels objectes al voltant, etc. imaginar els sentiments i pensaments dels meus avantpassats en el moment que reflexa la fotografia. I descobrir detalls que em recorden a altres membres de la meua família (la forma dels ulls, el nas, la mirada, el cabell…). És curiosa la genètica! A més, en veure les fotografies antigues no sempre pense el mateix, cada vegada descobreix algun detall que em fa imaginar una situació distinta. Aquestes fotos en blanc i negre o en color sèpia sempre resulten molt evocadores.

Full de Lectura 
    Gestor de comptes

Les fotografies parlen però sabem sempre què ens diuen? Avançament de la conversa amb Xavier Aliaga sobre “Les quatre vides de l’oncle Antoine”. L’entrevista completa, a finals de mes.

S'està mostrant 4 entrades - de la 1 a la 4 (d'un total de 4)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account