Arbre genealògic, preludi, gènesi i despertador

El tema conté 2 respostes, té 2 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el  Helena (@desvanida) fa 3 anys, 4 mesos.

• Autor
    Entrades
     Full de Lectura 
    Gestor de comptes

Heu començat el nostre llibre del mes de juny? “Les quatre vides de l’oncle Antoine” té molts capítols, la majoria prou breus. Així que, si vos sembla bé, obrirem també fils capítol a capítol. Els que obrim són, d’entrada, el plantejament del projecte que enceta el nostre autor i la presentació de la seua família. Coneixeu el vostre arbre genealògic familiar, diguem-ne que de tres generacions? Quines peces del trencaclosques familiar teniu pendents de completar?

Full de Lectura 
    Gestor de comptes

Heu començat a llegir “Les quatre vides de l’oncle Antoine”? Per si encara no ho heu fet, el setmanari “El Temps”, en el qual treballa Xavier Aliaga com a periodista cultural, va publicar el passat mes de setembre els primers capítols de l’obra. Preludi, gènesi i despertador. I, tot seguit, a comprar la novel.la.

https://www.eltemps.cat/article/2042/les-quatre-vides-de-loncle-antoine

Helena (@desvanida) 
    Participant

Suggeridor el treballar d’escriure sobre els avantpassats llunyans i propers. Com fa Aliaga, com diu Aliaga que fa Chirbés, com han fet tants altres per rescabalar passats o explicar-los o entendre’ls!

Personalment… jo anime tothom a fer l’arbre genealògic. T’endus autèntiques sorpreses. Tot i que l’arbre és l’esquelet que després s’ha de farcir. El meu el vaig fer amb 18 anys i vaig tindre la sort de poder completar-lo a l’arxiu parroquial del meu poble mateix i arribar fins principis del segle XVII, fins on hi havia llibres vaja!! Ací passa que les parròquies valencianes tenen cadascuna els seus Quinque Libri, no com en altres contrades, on aquests llibres s’han centralitzat.

En este sentit, i tornant a la proposta, reconstruir l’arbre et permet, crec jo, dues opcions. Trobar els noms, les dates i ells llocs, per reconstruir una història “immediata” o sobre la qual hi ha encara testimonis orals, com seria la de l’oncle Antoine. O reconstruir una història que s’endinse molt més enllà i literaturitzar la història d’avantpassats llunyans. Aprofite i pose per ací una novel·la també magnífica del primer cas, “Argelagues”, de Gemma Ruiz, https://www.grup62.cat/llibre-argelagues/216558.

S'està mostrant 3 entrades - de la 1 a la 3 (d'un total de 3)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.

Iniciar sessió

o    

No recordes les teues dades?

Create Account