Quin és el sentit de contar històries?

El tema conté 2 respostes, té 3 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el  RosaMaria fa 2 anys, 1 mes.

• Autor
    Entrades
     Full de Lectura 
    Gestor de comptes

Al llarg de la lectura de ‘La set del nàufrag’, assistim a molts relats dintre de la narració de les vides de M, Andrea, Clea i Pablo.

Clea i les històries de l’Acadia dels seus avantpassats, la rondalla del pastor que cuida d’una serp ferida, Sanxeta, el conte dels llops i el caçador o, fins i tot, el mite d’Aracne que havia teixit les infidelitats de Zeus al seu tapís i que al·ludeix a Les Filadores de Velázquez…

Perquè creieu que @joanjogarcianavarro insisteix en aquestes narracions orals?
    Creieu que, en el fons, està construint una reflexió sobre la utilitat de la literatura?

Pilar 
    Participant

penso que el mite d’aracne serà important pel desenllaç de la novel.la i passo per la pàgina 97, em podeu dir agosarada.
    Sobre Acàdia (origen o punt de partida de Clea) em recorda primer a l’Acàdia mesopotàmica, principi de totes les llegendes amb ‘Poema de Guilgameix’ i segon, l’Arcàdia, lloc utòpic de la poesia pastoril clàssica.
    sobre la utilitat de la literatura popular crec que la finalitat de la mateixa sempre ha sigut exemplificadora i esdevenidora, ja veurem quin és el paper que tindrà aquí. @joanjogarcia

RosaMaria 
    Participant

Bon dia,
    Encara que acabe de començar el llibre m’està captivant i com diu Pilar, en sembla que el quadre de Les Filanderes de Velázquez i el trencaclosques tindran molt a veure amb el desenllaç final.

El quadre representa una fabula clàssica que hui dia encara representa els valors de la passió, la confiança, l’esperit lluitador, l’ambició…
    El fet de que el trencaclosques siga a la mateixa vegada el quadre em fa pensar que, potser, és una metàfora de la vida. La vida són xicotetes parcel·les, l’oci, el treball, la família, la professió…com les peces, però juntes formen un tot, l’univers. Quan fas aquest joc d’enginy penses on posar cada peça i si encaixa, a voltes cal modificar el que hem fet però sempre hem de tenir dibuixat i en ment la figura final, l’objectiu a aconseguir.

Us compartisc un post que vaig escriure fa temps sobre el quadre ja que hi ha coses que a simple vista no veus, com en la novel·la.
    https://saraialba.blogspot.com/2013/03/cuadro-las-hilanderas-de-velazquez-la.html

@juanjogarcia

S'està mostrant 3 entrades - de la 1 a la 3 (d'un total de 3)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.

Iniciar sessió

o    

No recordes les teues dades?

Create Account