Lectors i lectores, com va la lectura?

Este debate contiene 5 respuestas, tiene 4 mensajes y lo actualizó  Full de Lectura hace 1 semana, 4 días.

• Autor
    Publicaciones
     Full de Lectura 
    Jefe de claves

Bon dia, com va la lectura? Com estem al principi del mes, de moment tractarem temes «inicials».

El primer que pot sorprendre de ‘La mirada de Vidre’ és la imatge amb l’explicació de l’anatomia dels músculs facials.

Quina relació penseu que pot tindre amb la novel·la?

Per altra banda, la imatge de la portada és una dona amb uns senyals a l’esquena que podrien ser marques d’algun tipus de violència cap a ella.

Què penseu que li ha passat? Qui pot ser aquesta dona?

També volia preguntar-vos si és la primera volta que llegiu a Anna Moner o ja coneixeu les seues obres.

Esperem els vostres comentaris!

Teresa 
    Participante

Bona vesprada! jo encara no he pogut començar la novel·la, així que no puc comentar molt, però sí que no és la primera vegada que llig Anna Moner, ja que vam llegir en estiu de 2016 El retorn de l’hongarés al Club de Lectura, i va ser escollit llibre de trobada de Clubs de Lectura Zona Llibre.
    És per això pel que tinc altes espectatives per a La mirada de vidre, perquè em va agradar molt la manera amb què Anna va escriure El retorn de l’hongarés, especialmente les atmòsferes que creava, que et traslladaven totalment.

Full de Lectura 
    Jefe de claves

Hola Teresa! Sobre el que dius de les atmOsferes, et deixe per ací una entrevista que li van fer a Anna Moner on parla precisament d’això:

—Una de les claus de La mirada de vidre és aquesta atmosfera inquietant que aconseguiu transmetre.

ANNA MONER: «Com que la meua expressió primera és la pintura, també a l’hora d’escriure necessite veure-ho abans, visualitzar les escenes: veig l’atmosfera i veig els personatges i veig el moviment, i com els embolcalla la llum. De vegades pot ser molt suau, molt evanescent, com en les pintures de Corot o de Friedrich, però després també pot ser molt violenta i molt crua i molt anatòmica, com en un Caravaggio o en un Ribera. Això intente en les diferents escenes, no barrar-me el pas i poder gaudir de tot el que tinc a l’abast.»

Llegidora 
    Participante

Hola! Jo acabe d’encetar la lectura però també he llegit El retorn de l’hongarés i, per les poques pàgines que porte de La mirada de vidre, puc comprovar que Anna Moner es manté fidel a eixa atmòsfera gòtica que tant em va captivar en l’altra novel·la.

A més, hi ha elements, com el bon vi, que tornen a estar presents en la narració. Recorde que en El retorn de l’hogarés, el personatge de Auguste Locard gaudia de la música amb una bona copa de Fondillon a la mà. Ara, és el doctor Robert Isaac el que destapa una botella del prestigiós Château Lafite:

«-També hi vaig adquirir altres petits plaers, a França… El gust per néctars tan potents i voluptuosos com aquesta meravella procedent del Mèdoc, per exemple. En va encisar el caràcter femení d’aquest costós beuratge, que fa olor de violetes i atmeles, i és saborós, equilibrat, poderós i persistent, igual que el rastre que deixa als dits el tacte d’una pell sana» Pàg.35

Que no vos entren ganes d’una copeta després de llegir aquesta descripció?

Lluïsa 
    Participante

Bon dia. La mirada de vidre és el primer contacte que tinc amb l’obra d’Anna Moner. Pel que de moment he llegit em sembla molt documentada (música, drogues, obres pictòriques, plantes, músculs, etc) i molt detallista en la descripció. Aconsegueix crear una atmósfera crua i realista però, al mateix temps, impregnada d’art.

Full de Lectura 
    Jefe de claves

Totalment d’acord amb vosaltres @lluisa i @llegidora! Anna Moner destaca per la gran capacitat a l’hora de crear escenes mentals i atmosferes fins al punt de submergir-te totalment dins de la història.

I m’apunte a la copeta «post lectura gòtica» jejejeje

A mi m’està captivant la forma de donar informació sobre la personalitat dels personatges. Em dóna la sensació que els conec!

Viendo 6 publicaciones - del 1 al 6 (de un total de 6)

Debes estar registrado para responder a este debate.

Inicia Sessió amb el teu usuari i contrasenya

o    

Ha oblidat les seues dades?

Create Account