Uns segons per al mestre Chirbes.

Este debate contiene 5 respuestas, tiene 5 mensajes y lo actualizó  Luna hace 4 semanas, 1 día.

• Autor
    Publicaciones
     Full de Lectura 
    Jefe de claves

Aquest fòrum no es pot començar sense detindre’ns uns segons a recordar a Rafael Chirbes. Segur que no és la primera volta que llegiu el seu nom i, molt probablement, tampoc siga la primera volta que llegiu les seues obres. Rafael Chirbes Magraner va nàixer a Tevernes de la Valldigna i va morir el 15 d’agost a Beniarbeig, però els escriptors no moren mai perquè les seues obres perduren per sempre.

Chirbes es va dedicar a la crítica literària i a altres activitats periodístiques, com ara a fer ressenyes gastronòmiques i articles per a la revista Sobremesa, i als reportatges de viatges. La seua primera novel·la, Mimoun (1988), va resultar finalista del Premi Herralde, i La larga marcha (1996) va ser guardonada a Alemanya amb el Premi SWR-Bestenliste. Amb aquesta novel·la va iniciar una trilogia sobre la societat espanyola que abraça des de la postguerra fins a la Transició i es completa amb La caída de Madrid (2000) i Los viejos amigos(2003).

Va guanyar en dues ocasions el Premi Nacional de la Crítica, els anys 2007 i 2013, per Crematorio (2006) i En la orilla (2012), respectivament.

Heu llegit alguna de les seues obres? Què vos sembla aquest autor?

Merxe 
    Participante

Vaig llegir Crematorio i va ser gran descobriment, magistral en la descripció de les personalitats psicològiques i les situacions emocionals dels personatges, que expliquen en gran part les seues reaccions i comportaments al llarg de la trama d’ascensió econòmica i social recolzada en la corrupció. Molt interessant Rafael Chirbes com a escriptor i descriptor de la societat valenciana de les últimes dècades. Amb La bona lletra espere tenir una visió més extensa de les temàtiques que reflecteix en la.seua narrativa des del seu estil novel.lístic tan intens. Un goig llegir a Chirbes, sense dubtes.

Luna 
    Participante

Jo no havia llegit cap llibre de Chirbes i pense que aquest és un bon inici. De moment, m’està impactant molt la seua capacitat per a sintetitzar i donar-li força a cada frase.

Laura Julián 
    Participante

Per a mi també ha sigut la primera volta que he llegit un llibre de Rafael Chirbes. Està sorprenent-me molt el seu estil i també que siga capaç de donar-li veu a una dóna amb eixa facilitat. Pense que és un llibre molt dur i amb molta capacitat per a traspassar les pàgines i arribar al lector/a.

Carles 
    Participante

Vaig llegir Crematorio després de la recomanació insistent d’un bon amic escriptor. Absolutament genial. Si algú pensa que ja s’ha dit tot sobre la corrupció, és que no coneix l’estil únic i inspirador de Chirbes. Tinc moltes ganes de llegir-me’n un altre!

Luna 
    Participante

Queda pendent llegir Crematòrio, molta gent el recomana!

Viendo 6 publicaciones - del 1 al 6 (de un total de 6)

Debes estar registrado para responder a este debate.

Inicia Sessió amb el teu usuari i contrasenya

o    

Ha oblidat les seues dades?

Create Account