Del port d'Alacant cap a Alger.

Este debate contiene 2 respuestas, tiene 3 mensajes y lo actualizó  Azafu hace 6 meses, 2 semanas.

• Autor
    Publicaciones
     Full de Lectura 
    Jefe de claves

-Pàg 157-

«Els pares de Thérèse havien fugit d’Oliva amb les dues filles. Thérèse va nàixer el desembre de 1939, als nou mesos justos de l’arribada a l’Alger. No van tenir cap altra sortida. La guerra civil aplegava al final amb l’exèrcit republicà desfet i els rebels xafant-los els peus. Eren comunistes. Franco afusellava els mestres republicans i els comunistes. Es van embarcar al port d’Alacant cap a Alger. Un germà de son pare havia desaparegut al front i l’avi matern seria afusellat als pocs dies de la seua partida. Ho van saber amb la primera carta del poble. No havia volgut anar-se’n, deia que era massa vell per començar de nou en un país deSconegut i no com ells que tenien tota la vida per davant. Però ja pots córrer cap on vulgues que el destí no s’escapa de ningú».

El llibre ‘A la platja de Camus’ rescata una situació que van viure moltes famílies valencianes i que, no obstant això, són moltes les persones que mai han sentit parlar dels valencians que van fugir a l’Algèria. Quines són les petjades actuals que encara trobem a la societat valenciana?

Èlia 
    Participante

Jo sabia molt poc sobre els valencians a l’Alger, sabia més sobre els francesos. Això em fa pensar que quant al coneixement de la nostra història, no som tan diferents de les societats tradicionals, perquè per molt que els historiadors investiguen i elaboren treballs de divulgació, necessitem els narradors perquè ens conten i reconten les nostres històries des de la humanització que suposa el relat.

Azafu 
    Participante

He escoltat parlar poc d’aquesta temàtica en l’àmbit públic i el fet que aquesta novel·la tracte l’exili a Algèria em sembla molt interessant per descobrir les nostres arrels com a poble. En el meu entorn familiar sí que hem parlat d’aquest fet ja que la meua àvia va haver d’anar-se’n a treballar a l’Alger i desprès a França.

Viendo 3 publicaciones - del 1 al 3 (de un total de 3)

Debes estar registrado para responder a este debate.

Inicia Sessió amb el teu usuari i contrasenya

o    

Ha oblidat les seues dades?

Create Account